Szoó Judit Kilófaló
...hogy ne csak az étel fogyjon! 
KILÓFALÓ
Példa cím

© Copyright 2008-2017 Szoó Judit – Minden jog fenntartva

Az oldalon található összes szöveges és képi tartalom, illetve információ Szoó Judit szellemi terméke, amely szerzői jogvédelem alatt áll (ld. az 1999. évi LXXVI. törvényt a szerzői jogról). Az oldalon található összes tartalom utánközlése csak Szoó Judit írásos engedélyével lehetséges, engedély nélkül a forrás megjelölésével sem. 

Szoó Judit Kilófaló®


A Kilófaló életmód szabályrendszere évek alatt formálódott, alakult azzá saját, és több ezer ember tapasztalata, visszajelzése alapján, amilyen formában ma alkalmazzuk. A Kilófaló életmód rugalmas, nincsenek benne kódok, kötelezően betartandó étkezési határidők, tiltott napszakok, az ételek milyenségére vonatkozó kötelező meghatározások, (mint pl. más életmódban  van kötelező szénhidrát- vagy gyümölcsnap stb.) Tehát bár az update módszerrel indultam, már évek óta az általam és magamon letesztelt Kilófaló módszer szerint élek, melynek igazán semmi köze nincs az update-hez, leszámítva, hogy én is szénhidrát csökkentett liszttel dolgozom, de én nem szabom meg neked, hogy mit, mikor egyél. Kilófaló módon elkészítve tulajdonképpen bármit, bármikor megehetsz, csak ügyelj a mennyiségekre és tényleg azokból az alapanyagokból készítsd el, melyet a recept ír és természetesen tartsd be az utolsó étkezésre vonatkozó szabályt (lásd lejjebb), de más megkötés nem nagyon van. 

A Kilófalóban minden Rólad szól, mindent a saját igényeidre szabhatsz, magad állítod össze az étrendedet, salátát csak akkor és annyiszor kell enned, amikor Te megkívánod :) Napi szinten fogyaszthatsz süteményeket, rántott húst, főzeléket, édességeket, csokit, péksüteményt, tésztaféléket, amennyiben a Kilófaló alább felsorolt alapszabályait betartod, és amennyiben teljesen egészséges vagy! Bármilyen egészségügyi probléma felmerülése esetén egyeztess kezelőorvosoddal vagy háziorvosoddal, konzultálj dietetikussal! Abban az esetben is, ha a szabályok tökéletes betartása ellenére sem tapasztalsz változást egy hónap elteltével sem, mert akkor rejtett betegségre is gyanakodhatsz, ami gátolja a fogyást! 

A Kilófaló alkalmas fogyásra és súlytartásra is, és gyermekek, várandós kismamák, cukorbetegek is fogyaszthatják a dietetikus által ellenőrzött receptjeimből készült ételeket. 

Mindenkinek sok sikert kívánok az életmódváltáshoz, fogyáshoz, súlytartáshoz, vagy csak az egészségesebb élethez! 

Szoó Judit


A Kilófaló  életmód szabályai

(fontossági sorrendben)

Ha kezdő vagy, mindenképpen olvasd el az alapanyaglistát is! 

1. Cukor. Hagyd el teljesen az étrendedből a cukrot! (Répacukor (kristálycukor, porcukor), bolti vaníliás cukor, barnacukor, nádcukor). Helyettük fogyaszthatod kis mértékben a fruktózt, eritritolt, xilitet, nyírcukrot vagy nyírfacukrot, Stevia-t, kókuszcukrot, és egy bizonyos márkájú folyékony édesítőszert, melynek pontos nevét megtalálod az alapanyaglistában). Ne hagyd félrevezetni magad: a "light" feliratú termékek is sokszor tartalmaznak cukrot, csak attól light-ak, hogy pl. alacsonyabb a zsírtartalmuk. Csak olyasmit vegyél meg, amely az "Összetevők" felsorolásánál semmiféle cukrot nem tartalmaz, tehát azt kell nézni csak, hogy HOZZÁADOTT cukor van-e benne? Nem minősül hozzáadott cukornak természetesen a natúr joghurton feltüntetett "ebből cukor x g" felirat, hiszen az ételeknek van saját cukortartalma is (tejcukor, gyümölcscukor stb. Ez normális, nem erről beszélek!)  A Kilófalóban napi szinten nincs helye a méznek sem (természetesen alkalomszerűen, mint bármi, belefér, mondjuk ha beteg vagy, vagy olyan jellegű süteményt készítesz, amibe kell egy kevés.), a glükóz-fruktóz szirupnak sem stb. 

2. Liszt. Hagyd el teljesen az életedből az önállóan fogyasztott BL 55-ös fehér búzalisztből készült termékeket, tehát a bolti fehér kenyeret, zsemlét, cukrászsüteményeket, kiflit, pizzát, tésztát stb.stb. Nem kell róluk lemondanod, csak válaszd legalább a teljes kiőrlésű, cukormentes (édesítőszeres) változatukat, ha készen vásárolod őket, de a legbiztosabb, ha magad készíted őket! Erre szolgálnak a receptjeim, ez a Kilófaló lényege! Finomlisztet csak úgy használj a süteményekhez, ha kevered valami mással - főleg rosttal, vagy tartalmaz egyéb olyan összetevőt a süteményed (pl. a fent felsorolt édesítőszerek, zabpehely, zabkorpa stb.), melyek lassítják a vércukorszint emelkedését, pontosabban egyenletesen fog emelkedni! Ez a cél: az ilyen hatású ételek fogyasztása, azért, hogy ne alakuljon ki vércukorszint ingadozás, és ettől ne törjön ránk farkaséhség. Az oldalon található rengeteg recept segítséget nyújt abban, hogy kipróbálhasd, hogyan készítheted el ezeket az ételeket másképp, vagy hamisítva, az első öt kötetem pedig (Sütemények, Finomságok, Lakomák, Csodák, Népi ételek) csak arról szólnak egymásra épülve, hogy gyakorlatilag életünk összes fajta, típusú ételét hogyan tudod elkészíteni MÁSKÉPP úgy, hogy ízre olyan (vagy még finomabb!) legyen, mint amit megszoktál, de minősége, összetétele alapján fogyási szándék esetén vagy cukorbetegként is fogyaszthasd! 

3. Zsiradékok. A Kilófalóban megengedett a hagyományos napraforgó olaj és olívaolaj, light margarinok használata, esetenként fogyasztható teavaj, libazsír, teljesen jó a kókuszzsír, pálmazsír is. Tulajdonképpen, mint az egész Kilófalóban a mértékletesség számít, de erről még lesz szó. Akinek a mangalicazsír felé húz a szíve, mértékkel egye azt, igazából a hit nagyon sokat számít abban, hogy egy elfogyasztott étel milyen hatással van a fogyásunkra, súlytartásunkra..., de alapvetően a növényi eredetű zsiradékokat részesítjük előnyben.

4. Tejtermékek. Mindenből a sovány, zsírszegény változatot esszük, legyen szó tejről, tejfölről, sajtról, joghurtól stb. Nem tejtermék, de ide tartozik: hagyományos helyett növényi tejszíneket használunk, én egy bizonyos márkát használok a süteményeimhez (kérj alapanyaglistát!). 

5. Ezek az induláshoz szükséges legfőbb alapszabályok, de könyveimben, szépen egymásra építve, lépésről-lépésre ellátlak tanácsokkal, megosztok veled olyan konkrét praktikákat, hogy mit használhatsz a búzadara, a krumpli, a rizs (fehér vagy barna, a Kilófalóban nincs helye), zsemlemorzsa helyettesítésére! Hogyan készíthetsz bármilyen száraztésztát, milyen fogyást könnyítő kis apróságokra érdemes odafigyelni stb. 

Az életmódváltás sikere kizárólag Rajtad múlik:) El kell döntened, akarsz-e a zsír fogságában, önmagadat sajnálva, a vékonyakat utálva, esetleg előnytelen (de meg úgysem változtatható) testi, genetikai adottságaid miatt siránkozni, vagy kézbe veszed az életedet, borítasz magad körül mindent, és vonzó nőt faragsz magadból! Életkortól függetlenül! Visszanyered az önbizalmadat, a férjed rajongását, elismerő pillantásokat kapsz, egészségügyi problémáid csökkennek vagy megszűnnek, vagy meg is úszod őket. Kiegyensúlyozott leszel, energikus, élettel és új reményekkel teli. Hogy most még elmajszolsz-e egy tábla csokit, vagy inkább kihajítod a spejzból az összes hizlaló kedvencedet és belevágsz - csak rajtad múlik:) 

A háttérben itt vagyok én is, és rengeteg olyan segítőkész ember, akiktől a fórumon  vagy titkos csoporton keresztül bármikor lehet kérdezni és örömmel, türelmesen segítenek Neked! Ott vannak a könyveim, melyekben tényleg minden felmerülő kérdésedre választ találsz, gyakorlatiakra éppúgy, mint lelki vonatkozásúakra. 

Hogy a Kilófaló a Te módszered-e, onnan állapíthatod meg nagyon könnyen, hogy kis ismerkedés után felteszed magadnak a kérdést, tudnál-e egy életen át a szabályai szerint étkezni, élni? Ha  a válasz igen, megtaláltad a módszered! Ugyanezt megkérdezheted más módszer kapcsán is magadtól, hisz nem vagyunk egyformák! Viszont csak az hozhat sikert, amely módszernek minden pontját be tudod tartani egy életen át! Kívánom, hogy megtaláld a sikerhez vezető legideálisabb módszert! 

Nagyon sok sikert kívánok az életmódváltásodhoz:)

Szeretettel:

Szoó Judit Kilófaló